دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست؟

دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست؟

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی به مدت زمانی گفته می‌شود که طی آن بیمه نسبت به پرداخت خسارت برخی پوشش‌ها تعهدی ندارد.

در واقع بازه زمانی که فرد باید منتظر بماند تا برخی از پوشش‌های موجود در قرارداد بیمه درمان تکمیلی وی فعال گردد را دوره انتظار بیمه می‌نامند.

دلیل تعریف مفهوم دوره انتظار در قراردادهای بیمه تکمیلی تعدیل ریسک شرکت‌های بیمه است.

اعمال دوره انتظار بیمه تکمیلی در مورد برخی پوشش‌های بیمه تکمیلی موجب می‌شود تا افراد صرفا در مواقع نیاز به دریافت هزینه‌های قطعی شده به فکر خرید بیمه تکمیلی نباشند.

این مورد از این جهت نامطلوب است که ضریب خسارت بیمه‌شدگان (نسبت مبالغ دریافتی از بیمه به مبالغ پرداختی به بیمه) را بالا برده و موجب می‌شود شرکت‌های بیمه نتوانند خدمات بیمه تکمیلی را با قیمت‌های معقول به شرکت‌ها و افراد ارائه نمایند که درخلاف جهت مهم‌ترین ماموریت شرکت‌های بیمه در حوزه درمان یعنی افزایش سطح سلامت جامعه است.

دوره انتظار در مورد همه پوشش‌ها اعمال نمی‌شود بلکه در مورد برخی پوشش‌های پر هزینه و پر ریسک مانند پوشش بستری بیمه تکمیلی و همچنین پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی اعمال می‌گردد.

بنابراین طی دوره انتظار فرد می‌تواند از امکانات بیمه تکمیلی خود استفاده کند اما این استفاده در مورد برخی پوشش‌ها محدود است. تا اینجا با مفهوم دوره انتظار بیمه تکمیلی چیست آشنا شده اید و در ادامه…

مطالعه کنید

خرید قسطی بیمه درمان تکمیلی سامان (کلیک کنید)

باکس بیمه

 

مدت زمان دوره انتظار بیمه تکمیلی چقدر است؟

طول دوره انتظار بسته به نوع قرارداد بیمه تکمیلی متفاوت است. در قراردادهای بیمه تکمیلی انفرادی دوره انتظار با قراردادهای بیمه تکمیلی گروهی و شرکتی فرق دارد. در بین قراردادهای بیمه تکمیلی شرکتی نیز بسته به تعداد بیمه شدگان دوره انتظارهای متفاوتی در قراردادهای بیمه تکمیلی اعمال می‌شود. در ادامه به توضیح طول دوره انتظار در انواع مختلف قراردادهای بیمه تکمیلی می‌پردازیم.

دوره انتظار در بیمه تکمیلی انفرادی

در طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی که بیمه سامان  ارائه می‌کند به برخی پوشش‌ها مانند پوشش‌های پاراکلینیکی و زایمان دوره انتظار تعلق می‌گیرد.

همچنین در بیمه‌های تکمیلی انفرادی کلیه بیماری‌هایی که منشا آن‌ها قبل از صدور بیمه‌نامه بیمه درمان تکمیلی وجود داشته تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

مطالعه کنید

طرح سپیدار بیمه سامان (لطفا کلیک کنید)

 

دوره انتظار بیمه تکمیلی سامان چقدر است؟

در بیمه تکمیلی سامان بیماری‌های مزمن مانند استرابیسم، پولیپ، انحراف بینی و کاتاراکت و بیماری‌هایی مانند جراحی سینوس، لوزه، جراحی آنژیوپلاستی قلب، جراحی قلب باز، نارسایی های مزمن کلیه نیز مشمول 3 ماه دوره انتظار هستند.

جراحی‌هایی مانند دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی و هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل نیز در بیمه تکمیلی انفرادی سامان 3 ماه دوره انتظار دارند.

پوشش زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی سامان مشمول 9 ماه دوره انتظار است.به این معنی که هزینه زایمان‌هایی که در بازه 9 ماه از شروع قرارداد بیمه تکمیلی انفرادی رخ می‌دهند در تعهد بیمه سامان نخواهد بود.

در بیمه تکمیلی انفرادی سامان علاوه بر موارد فوق برای سایر پوشش‌های بیمه تکمیلی دوره انتظار لحاظ نمی‌گردد.

در صورت وقوع موارد اورژانسی مانند تصادف، خونریزی شدید و … نیز دوره انتظار در بیمه تکمیلی لحاظ نمی‌گردد اما تشخیص اینگونه موارد و حذف دوره انتظار صرفا توسط پزشک معتمد بیمه سامان صورت خواهد گرفت.

دوره انتظار برای افرادی که سال قبل تحت پوشش بیمه تکمیلی  سامان بوده اند حذف می گردد

مطالعه کنید

طرح افرا بیمه سامان (کلیک کنید)

 


در صورتی که در خصوص دوره انتظار بیمه تکمیلی نکته یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان نمایندگی ما در میان بگذارید.

شماره تماس

09126148334

02186112701

نمایندگی پروانه کوهی

کد رسمی 8147 بیمه سامان

آدرس اینستاگرام سایت باکس بیمه 

boxbime@